dimarts, 17 de maig de 2011

Campanyes electorals

Ja estem en l’ultima recta de campanya, després d’un cap de setmana intens i emotiu.
La teoria política diu que una campanya mou molt poc el vot, que la majoria de la gent té decidida la seva opció abans de començar, que en el millor dels casos serveix per mobilitzar i rearmar de moral dels teus simpatitzants.
En una vila de les nostres dimensions sense uns mitjans potents de comunicació, és difícil pensar que molts ciutadans votin per una foto més o menys atractiva o per un eslògan afortunat.
La teva imatge, a part del substrat que et proporcionin les sigles, depèn de l’esforç de quatre anys. Una bona campanya és la que posa en valor el millor que tens.
Als socialistes ens avalen 4 anys de gestió brillant i tenim un candidat, jove i amb experiència, brillant i preparat, que ha fet de la proximitat, del contacte amb la gent i de la preocupació pels seus problemes una forma pròpia de governar.
La campanya no podia ser contradictòria amb la seva personalitat: molt contacte amb la gent en parades, porta a porta exhaustius i actes massius, missatges clars i nets i un alt protagonisme de les polítiques socials i de les noves tecnologies i les xarxes socials.
Que al darrera hi hagi un grup extens de militants i d’amics donant suport, fa més fàcil la tasca i accentua l’efecte multiplicador. D’aquí a pocs dies tindrem la resposta.